Pages

Monday 18 July 2011

Orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca kerana membaca itu sumber hikmah, menyediakan waktu tertawa kerana tertawa itu muziknya jiwa, menyediakan waktu untuk berfikir kerana berfikir itu pokok kemajuan, menyediakan waktu untuk beramal kerana beramal itu pangkal kejayaan, menyediakan waktu untuk bersenda kerana bersenda itu akan membuat muda selalu dan menyediakan waktu beribadat kerana beribadat itu adalah ibu dari segala ketenangan jiwa.





"bila memikirkan sesuatu,.... dulu...anak tuh mcm perkara biasa sbb time tuh belum ada anak lagi... tengok anak orang aduh mcm xda perasaan la cuma rasa comel sangat2 kan... dulu tuh rasa nak enjoy sj... xda fikir pon nak kawin..kekadang fikir2 lagi knapa mau kawin?? masih muda lagi harus menamatkan zaman bujang dengan melakukan perkara2 best sbb bila dah kawin suma tuh dah xda lagi dah.... suma dah berlalu kan.... time bujang dulu tuh time saham masih tinggi mmg sangat hebatlah.... suma mau d sempurna kan untuk tidak melepaskan event2 yang hangat dan sensasi..semua harus d cuba.... ada tuh kawan2 aku yg sampai menganggap menggugurkan anak adalah perkara biasa.  syukurlah aku tidak pernah melibatkan diri dalam hal gugur anak nih. masih terkawal....  anak nih sebenarnya adalah harta dunia akhirat. aku syang anak aku nih...  apa pun terjadi aku tidak pernah menyesal melahirkan anak nih dan kawin seawal 20-an pun aku tidak menyesal..... adanya anak nih bertambah kasih sayang ku setiap hari. aku tidak pernah mgikuti aktiviti clubing2, aktiviti yg tak bermanfaat dan myusahkn diri lagi...harap2 aku terus begini contoh kepada anak2 ku nanti. Kehidupan ini sangat indah dengan kehadiran anak-anak. Itulah anugerah yg paling indah tuhan beri aku. Alhamdullilah........ walau getir hidup nih tetap ku gagahi jua.... moga Illahi sentiasa meredhai dan merahmati kehidupan aku dan anak-anakku....


hati yang terpilu...
manja_carnine
_perkataan kolot mu tidak melemahkan keghairahaku untuk hidup_

No comments:

Post a Comment