Pages

Saturday, 3 December 2011

cute of me

cute of me!!
just be yourself...


make over yourself...

love and caring

love yourself.....

like it!!
nukilan,
mas_carnine

cuti2 semporna

cuti2 semporna

our nature.....malaysia at semporna.

morning is so sweet dear..........
lets holiday here,...you will never regrets... 


this place very interesting...... come and visit our counry..
memory.......



the best!!!

nukilan
mas_carnine

Wednesday, 30 November 2011

my kids


kids
melihat tangisan mu,...hati ibu terasa sayu anakku.... sapulah tiap titisan air matamu....jangan biarkan ia mengalir membasahi pipimu yg gebu itu.... ibu, sayang padamu selalu dan selamanya.....  jika, suatu hari ibu mu ini telah tiada dan menghembuskan nafas terakhir lebih dahulu dari kmu.... bacalah pesan ibu ini selalu,... ingatlah sayangku, tiada nilai yang boleh membeli tiap butir-butir kasih dan sayang selama hayat ibu di dunia ini. Ibu mendoakan kebahagian bersama orang kesayanganmu sepajang hidupmu, selalu mendoakan kejayaan di dunia dan akhirat bekalan di alam lain nanti..... dan memohon kepada Allah swt agar anak-anak ibu akan menjadi insan berguna kepada mereka2 yang memerlukan bakti kamu walau di mana jua anak-anak ibu berada. Ibu, sayang anak2 ibu. 

senyumlah selalu anak-anak ibu yang tersayang dalam hati, belajarlah menghayati hidup ini dengan lebih tabah dan jiwa yang kental. sayangku, engkaulah kekuatan dan inspirasi ibu. Keindahan hidup ini mengajar ibu menghargai hidup ini dengan seadanya. 

andai satu hari nanti anak-anak ibu berasa sedih dan masam sahaja..... ingatlah doa2 ibu buat anak-anak ibu yang kekal selamanya..... bayangkanlah ibu selalu di hati dan sentiasa dekat dalam hidup anak-anak ibu.  sayang anak-anak ibu. Ibu harap blog ini akan sentiasa menenami anak-anak ibu....bacalah selalu....

sayangku, lindungilah mereka2 yang memerlukan khidmat mu. Jauhkanlah diri kamu dari bahaya yang merosak akhlak dan peribadi mulia...... Jagalah maruah diri seperti kasih dan sayang ibu..seperti cinta ibu buat  anak-anak ibu...... maruah anak ibu adalah maruah ibu........ anak-anak ibu, hargailah cinta dan kasih sayang ini. simpanlah buat titipan generasi kita. 

nukilan hati,
akid_mas_farha
sayang itu hanya lahir dalam hati manusia pabila resah sudah bermaharajalela.....

Tuesday, 29 November 2011

semporna

holidays at semporna..............

sempat membeli gelang jed...semua sepakat membeli gelang hehehehehe.... keseronokan membatasi segalanya...mmg best semporna cuma tidak jadi pergi ke pulau mabul..... percutian ini mmg tidak di rancang...  mari lawat semporna........

ini adalah salah satu tempat yang kami lawat,..... sempat ambil gambar kan hukhukhuk.... 
lawatan ke samporna bersama-sama ibu dan bapa..... berenang mmg aktiviti yg tidak di lepaskan cuma aku sorang sahaja tidak berenang sbb takut laut even ada yg menjaga....airnya mmg bersih... jgn risau lah confirm puas hati...alamak promosi la plak...sambutan orang2 semporna pun baik2 semuanya....thanks bawa jenjalan erk..... 

erm... yang nih pun best.... ble makan mcm2 makanan laut ngan fresh...yang tak ble lupa harga udang ---lobster lah tuh hehehehe Rm25 segram..... jika sekilo gram confirmlah rm 250 kan... apa pun mesti cuba baru ada umph..... 

yang nih tempat kami menginap tuk 3 hari 2 malam...karaoke mmg mantap...... ownernya pun sporting2 semua.... mantaplah.... resort nih la lokasi pengambaran "DUYUNG" ala aspalela lela lela lela...... Apek senario tuh yg gitu2 lah...... best kan ada kenangan tuk di kongsi bersama...... 

in memories.....
mas_carnine 4eva' 2011

farha

hidup tiada yang abadi

jangan perdagangkan hidup ini......

hiruplah sebanyak mana kebahagian ini selagi nyawa di kandung badan... make your heart feel free and enjoy the life...... never ever give up...... 

kesilapan itu mengajar kita selalu berhati-hati membuat keputusan dan tindakan dalam hidup... kesilapan itu kadang kala membuat kita rasa derita dan boleh menyekat kebahagian. Dan,...kesalahan selalu dinilai dengan mata kasar manusia yang menjanjikan keperitan jika tiada rasa-rasa simpati dan curiga. 
Hidupkanlah hati yang telah lama mati, suburkan nilai-nilai murni dan ringankan tangan tuk berdoa agar dipermudahkan segala urusan serta dijauhkan dari hasutan yang memesongkan hati.

nukilan,
manja_mas85

Thursday, 17 November 2011

kuntuman.....

masih segar dalam hati....




kadangkala kita perlu akur dengan ketentuan Illahi..... 


Hidup ibarat bunga ini... pabila kembang dan mekar akan berduyun-duyun serangga mendatanginya.


Tuesday, 1 November 2011

minda jutawan


program yang mmg best.....mmg mantap!! hebat berkata2......
syabas atas kejayaan anda......
terima kasih atas tunjuk ajarnya........

buku "baca!" nih mmg hebat...dapatkan di pasaran....
dapatkan 100 tips kejayaan en. Noor Azahar Mokhtar
you are the champion!!
this my cute face~~ im so tired.....

love my smile..... so sweet...


pokok itu sangat indah di gambar dari arah bawah kan....



yang nih pada 31hb okt 2011 di Hotel Sandakan Sabah...pada hari isnin.
Menerima sijil Kursus Dandanan Diri 2011
dan hadiah 
yeah...

Masih sempat menyumbangkan lagu "joget aramaiti" dlm versi dusun.....
hehehehhe..... enjoylah nih hidup... lakukan aktiviti sihat tuk masa2 yg terluang...... 

gambar nih dari pandangan LHDN sandakan..... nih la jalan ke sekolah sya time skolah tingkatan dulu....
hari2 lalu jalan nih...yang paling best jalan kaki masuk ke dalam....adui......
paling tidak boleh lupa..kena kejar anjing cina ahahhaa...

this photo at Hotel Tabung Haji KK Sembulan..... time program minda jutawan. mmg best lah....... pada 30hb.okt 2011 ahad...... 
Saya adalah Juara..
Saya sangat Hebat....
HEBAT!  CHAMPION!!

Thursday, 20 October 2011

 no.22 --> Love 
Pledge of Love

I've made a vow, to no one but you
I pledge my love to forever be true
I'll take care of you and treat you right
I'll lay beside you all through the night
I'll feed you and clothe you and keep you warm
I'll hug you and kiss you and give shelter in the storm
I'll help you and guide you and clear a path
I'll protect you and shield you from an angry man's wrath
I'll listen to your problems help you solve them too
I'll make you a rainbow and let the sun shine through
I'll take your side even if you're wrong
Just to prove our love is strong
I'll plant you flowers and make them grow
They'll be a symbol of love that only we'll know
I'll whisper your name when no one is near
So low that only you can hear
You'll feel my love even if we're apart
You'll know that we are one in heart

- Vesta Sikora -

Quote Love

Bewitching Snow

It’s crazy how bewitching it is tonight
Everything’s frosted and still
The whole world is holding its breath
As we crunch through the softness
Hand in hand.
The purple-grey sky is a blanket
and the world sleeps underneath
with sugar-plum branches
and sugar-snow icing
that frosts everything
magical.
The powdered ice-sugar
sifts down
catching my eyelashes as I look up
the air turns your breath to frost as you lean in
and your hand is warm in mine.

It’s crazy how bewitching you are tonight
As we lay here so close and so still
I feel your touch and I’m holding my breath
As we look to the future
Hand in hand.
Tangled here in this blanket
wrapped tight in your arms underneath.
The touch of your skin
the scent of your breath
suddenly everything’s
magical.
Your soft lips
graze mine
catching my eyelashes as I look down
the night dances with our breath as we lean in
and your heart is warm next to mine.

- Gina Giacopuzzi -



keindahan seseorang terletak pada budi bahasanya
dan peribadinya.....

Wednesday, 19 October 2011

my student...... my life.....

this is my student test..... i don't know his writing because i cant read and cant understand some word hehehehehe.... very naughty, right??!!! but it's make me feel sad and funny~~~ i'm sad because he is my student and he is 13yrs old now but cant spell. Hope he can do better thn this at his school. I'm always pray he change.

this is the student.... very naughty..... ( one of them )

this is my best student..... chiayo3x!!!

Monday, 19 September 2011

keajaiban selalu berlaku cuma kita tidak sedar kehadrannya.....





"dulu wajah ini menjadi kutukan rakan sekolah sebab "tomboy" yg berlebihan serta tiada rupa...... mereka membandingakan aku dgn wajah mereka yg mmg lawa time tuh... lihat wajah ini di nombor 1.... itu masih ok lagi....dulu2 tiada apa yg boleh di banggakan.... kwn2 anggap aku adalah bahan ejekkan dan gurauan sepanjang musim. Aku dengan bodohnya hanya mengiakan sahaja..... Nombor 2, erm...dah blajar menyesuaikan diri sehingga la ke nombor 3.... aku hanya tersenyum pabila di tanya "rahsia transformasi"... aku tidak berkata apa cuma aku jwp "minum air bunga sj........" Ramai lelaki hanya dekat padaku sbb duit sedangkan aku tiada duit pun.... ada yg bg alasan sbb aku ada kerja dan boleh jadi rangkaian niaga yg baik... aduihai.... aku nih mn pandai berniaga aku cuma pandai "mengajar budak2 sekolah...tp bkn cikgu  skolah just cikgu tuisyen...... mcmna mereka boleh berfiiran ke arah itu ya.... pelik jgk aku. pada nombor 4 plak,....itu salah stu perubahan yg berani aku lakukan jd "model" tp hanya beberapa jam shj... dah tengok jd boleh nilai.... aku menerima cabaran dr org yg mengganggap aku nih "hanya layak jadi kekasih yg di permainkan shj"....aku berusaha dan berusaha dan keajaiban telah berlaku tanpa di sedar sbb.... aku mmg telah berhasil..syukur alhamdulillah.... terima kasih jgk kepada rakan yg banyak membantu aku membangunkan diri ini.... kmu jgk tonggak kejayaan aku ini.....nasihat kepada diri ku----> jgn lupa diri dan selalula bersyukur... walau buruk mnpun org ckap biarkan shj sebb bkn mereka menentukan kejayaan dan perubahan ini..( ini dr sht dr tak di kenali "maya").......semua sebenarnya dlam tgn kita dan ada dlm genggaman kita.....
aku berharap,..mana wanita di luar sana..... serlahkan diri kita.....jgn di biar di pijak..jgn bersuara dgn kata2 tp tunjukkan dgn perbuatan...ok....salam...luvs u all.....

Tuesday, 16 August 2011







Salam merdeka.....salam merdeka raya buat semua warga malaysia.....tanah tumpahnya darahku..... Lihatlah senyuman kanak-kanak kecil ini yang gembira selalu.... tidak kah terasa di hati kita agar terus mempertahankan merdeka yang kita miliki kini..... bagaimana jika kemerdekaan kita dinodai oleh kuman2 kecil yang merosakkanya. bagaimana nasib anak kita nanti??? akan senyum begini kah nanti jua??...... dan, andai kata merdeka itu kita jaga bagai menatang anak yang penuh maka percaya lah anak-anak ini waris kemerdekaan.erm time tuh kita dah tua dah xble ikut perhimpunan lagi....duduk di rumah shj tengok tv sambil makan kek mudah di kunyah..... Jd,... patutka kita biarkan kemerdekaan kita pada hari ini di rosakkan oleh mereka2 yang kurang didikan merdeka itu....mungkin mereka merdeka tapi ada hal yang mereka tidak merdeka lagi kan...contohnya....MINDA MASIH DIJAJAH.... TAHUKAH KITA,  kuasa merdeka terletak pada tangan kita.....kita orang melayu.....kita orang 1 bangsa.... kita orang sabah......kita orang sarawak.. kita orang cina, kita orang india....kita pelbagai ragam dalam 1 medan pertempuran yg jarang2 dimilliki oleh mana2 negara di dunia ini...ya kan??? kita kekal bersatu. owh bru terfikir.... Selama ini...kita di dalam 1 Malaysia hidup maju makmur aman damai berjaya gilang gemilang..tetiba shj ada perosak cuba menodai hak kemerdekaan kita. Mereka cuma kuman2 kecil..... yang hatinya gusar sebab ketidakpuashatian terhadap akan permintaan mereka yang remeh temeh..... Saya berbangga menjadi rakyat malaysia. Kita dalam  banyak negeri tapi hidup berkeluarga....... tidak mau dijajah orang Inggeris lagi..."NO MORE'...... hati ni mau merdeka ini menjadi milik anak cucu di belakang hari.....mau mereka juga merasa MERDEKA ini menjadi waris tuk mereka yang bakal menyambung perjuangan ini. 
Negara kita memiliki semua aspek....kita ada pakar IT,Pakar ekonomi, Jaguh sukan, Jutawan dan macam2 pakar....jauhi jajahan /campurtangan kuasa luar.....
http://en.wikipedia.org/wiki/Hari_Merdeka ----->baca ini


Salam MERDEKA RAYA..... warga malaysia.... kita satu bangsa satu negara kita punya satu matlamat.... kekalkan lah merdeka ini spt lagu jalur gemilang ini "merah mu bara semangat waja, putih mu bersih budi pekerti, kuning berdalut payung negara dan biru perpaduan kita semua".... semarakan jiwa merdeka. .......kibarkan jalur gemilang....... tahun ini sangat terasa jiwa merdeka kita..... bendera  malayisa dan bendera negeri masing2 berkebar megah di setiap pelusuk negeri. Kita harus berbangga bahawa MERDEKA KITA lebih 50 abad sudah..... kita hanya negara yang kecil di atas muka bumi ini tapi negara yang sangat besar di mata dunia kini..... kita dapat kekalkan sehingga 50 tahun lebih merdeka kan....  Sama-sama kita mengekalkan merdeka ini. Sama-sama kita mengorak langkah tuk mempertahankan kemerdekaan ini...... bergembiralah selalu..kita telah merdeka....jauhi perkara2 negatif durjana...
Akhir sekali, jika ada tersalah bahasa dan tersilap ungkapan atau terkasar istilah harap jgn di simpan dlm hati... yang baik itu dtang dr Allah swt dan yang buruk itu dr diri saya sendiri. Harap di maafkan. apa yang penting KERJASAMA................
 BERKIBARLAH...BERKIBARLAH JALUR GEMILANG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1 MALAYSIA...... 
MALAYSIA BOLEH!!!
MALAYSIA MERDEKA!!!

by me, hati yang merdeka...............saya anak merdeka.
~~akid_nining_manja~~
"jangan kita dijajah lagi.............ingat itu!!"
There was an error in this gadget
There was an error in this gadget
There was an error in this gadget